Întâlnirile cu scop
Dincolo de nevoile administrative mai mult sau mai puțin imediate, întâlnirile cu părinții pot juca un rol principal în povestea educației. Când părinții devin comunitate și își identifică misiunea, copiii învață de la cei mai importanți oameni din viața lor că rolul educației este de a releva potențialul uman și de a ghida pe traseul ales. Dacă și tu crezi că întâlnirile cu părinții pot fi mai mult decât ceea ce sunt acum, te invit să descoperi activitățile următoare.
4 pași
Îți propun patru activități, adică patru pași în direcția unei comunități. Sunt pentru toți învățătorii și diriginții care vor să cunoască perspectiva părintelui, să își planifice întâlnirile astfel încât să răspundă particularităților din spatele cortinei și să definească o viziune a comunității clasei. Le-am numit:
- Eu și copilul meu în relație cu școala
- Eu și profesorul în relație cu copilul
- Ce este important?
- Cum contribuim?
Resursa PDF
Documentul are opt pagini și include:
- descrierea amănunțită a fiecărei activități
- un suport grafic pentru părinți
Am păstrat aceste fișe simple și schematice, însă va fi nevoie de îndrumare din partea ta. Mai menționez că activitățile sunt gândite ca întâlniri speciale cu părinții; nu sunt de strecurat printre hârtii. Cât despre hârtii, îți recomand să păstrezi fișele sau să îi rogi pe părinți să le păstreze. Le veți folosi ca repere pentru retrospective și pentru celebrarea progresului.
Descarcă documentul de aici.
În final, te invit să consideri abonarea la newsletter. Adesea, vestea că am publicat un articol sau o resursă se pierde în fluxul de informații de pe Facebook. În newsletter, îți voi spune scurt și clar despre ce am publicat ca să poți folosi informațiile în timp util. Așadar, te abonezi?
La cât mai multe comunități,
Nastasia